Raggningstips till er killar!

Vi tjejer är och kommer förmodligen alltid att förbli krångliga ändå ut i fingerspetsarna… tyvärr. Jag har nu fått lite önskemål från folk att göra ännu ett tappert försök hur vi komplicerade människor tänker i vissa situationer och framför allt vad vi tycker om hos er killar, hur ni ska agera i vissa situationer för att inte få idiotstämpel m.m.

 

Som sagt, vi är komplicerade de flesta av oss tjejer, och jag tror att det ibland kan vara tjusningen hos en person att man inte riktigt förstår sig på den. Fast det är klart. Ibland kanske ni killar inte vet hur ni ska göra slänger ur er kommentarer som ni egentligen inte menar, men det bara råkar bli så för att ni just inte kommer på något annat att säga eller göra. Jag ska göra ett försök att förklara vad ni kan säga istället eller hur ni ska agera för att få oss tjejer på fall.

 

  1. Visa intresse för mig, men var inte för på! Viktig regel killar, alla gillar att bli sedda och hörda, vi gillar att ni visar ert intresse på alla sätt och vis MEN gå inte över gränsen sitt inte och ta på henne som om du visste att du hade henne, smsa/ring inte 24/7 för att som sagt visa att du bryr dig. Vi är inte så dumma som ni tror vi fattar när ni är intresserade och vi blir smickrade av det, fast de flesta tjejer är mänskliga och gillar precis som er jakten. Hur kul kan man ha på en fest om en kille bara viskar försiktigt och ganska diskret ”snygg du var på dansgolvet nyss” sedan ler charmigt och går där ifrån. Du har visat intresse, du var inte för på, men jag LOVAR att du får min uppmärksamhet mer än han som sitter i soffan med promille 7 i blodet och skriker ” snyyyyggiiiing får jag ditt nummer du är så jäääävla snyyyygggggg”.

 

  1. Ha humor, men inte på min bekostnad! Skratta mycket, le var ditt charmigaste jag så brukar vi tjejer kunna skratta med vilket får er killar att höja självkänslan lite till bli ännu lite säkrare och ännu lite bättre. Vi tjejer gillar när ni får oss att skratta, eller le lite försiktigt, så länge ni drar roliga skämt som inte går ut över någon annan ( det kan vara okej om ni driver med varandra ni killar) och speciellt inte över mig. Gör dig inte rolig på någon annans bekostnad det går så feeeet bort killar. Sänka andra för att höja dig själv? Byebye!

 

  1. Var självsäker och lite bråkig men lär dig vart gränsen går! Diskutera och käfta emot lite med mig och skämta sedan om det, visa när du går in i ett rum att du lite halv äger de flesta i rummet, våga dansa på en fest eller komma med sköna kommentarer i skolan. Helt enkelt våga synas, på rätt sätt! Jag faller inte för killen som är otrevlig, sänker andra, hänger i soffan hela festen eller inte törs öppna munnen och skämta och ta en diskussion utan våga ta för er killar….till en viss gräns! Det finns en gräns då vi tjejer backar på er självsäkerhet, det är då promillen ännu en gång är uppe i ca. 5 och ni drar av er tröjorna och jämför muskler, ni är manliga, ni är hetro vi VET men visa det förfaaan på ett annat sätt…

 

  1. Var säker på vad du vill i din raggning och visa det, men säg det för faaan inte rätt ut! Tänk dig att du kommer in på en fest träffar en kille det första han säger ” Hej kan jag få ditt nummer, jag är inte ute efter ett fyllestrul utan jag vill ha något seriöst nu”… Jag blev vettskrämd kan jag säga! Han var tydlig och rak, det kan ju vara bra ibland och många tjejer säger ” åååh jag fattar inte vad han menar, vad vill han??!?”. Det är nog ungefär lika jobbig sits båda två, så försök killar att vara tydliga! Det kanske inte är bästa sättet att dra med henne på fest, ligga med henne och sedan komma på att du vill något seriöst, då kanske du skulle tagit det lite lugnare från början. Fast det är klart detta kan ju inträffa, hör i så fall inte av dig nästa lördag kväll när du ska ut utan kanske onsdag eftermiddag ” Hej J allt bra med dig?” bara som ett tips (: … Om ni sedan bara är ute efter att ligga då rekommenderar jag inte att höra av dig onsdagskväll ”hej hur är det? lust att ses” Då tror oftast vi tjejer att ni faktiskt är seriösa. Ni ses, ni ligger, du sticker, du får player stämpel bara för att du var lite sugen… Kort sagt, seriöst? Var trevlig, flörtig och var det inte enbart halv 1 fredag/lördag kväll. Ligga? Var ENORMT flörtig halv 1 fredag/lördag natt.

 Ger er ett exempel som ni kan ha som förebild, Ryan Reynolds...Tjejer är det någon av er som inte faller för det leendet, charmen och ögonen? ;)

 

 

Det blev mycket text, kanske för att ni är lite trögfattade ;) så på med charmen, självsäkerheten, leendet och var tydliga grabbar, för DET gillar vi Girls! (:

 

 

Love/ e. 


Kommentarer
Postat av: Ida

Det är så bra skrivit! Synd bara att man aldrig träffat en kille som stämmer in på allt.. men en dag hoppas vi på att träffa han :)



Han på bilden... SHIIIIT SÄGER JAG !! jag smälter, räcker det med att jag säger bruna ögon?.....

2010-03-29 @ 00:11:24
Postat av: Anonym

När kommer inlägget: "raggningstips till er tjejer"? Skulle bli väldigt intressant, och låt gärna en kille gästblogga!

2010-03-29 @ 11:44:01
Postat av: Emelie

haha! ger dig fri hand att skriva, bara att skcika till mig så lägger jag upp det.

2010-03-29 @ 23:11:54
URL: http://liiillasyster.blogg.se/
Postat av: Vanilla

Raggningstips till tjejer, already done: http://absolutvanilla.blogg.se/2010/march/raggningstips-till-tjejer-allvarligt-talat.html

2010-03-30 @ 15:12:11
URL: http://absolutvanilla.blogg.se/
Postat av: kim

kommentar om bilden, så man ska alltså vara smal till 100% ha snö-vita tänder, ha perkekt frilla och rik?

2010-11-25 @ 10:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0