"Alla får ligga"

Vi gick inne på hemköp idag, jag, Ida, Linnea och Sandra. Linnea och Ida skulle handla lite så jag och Sandra strosade runt lite där inne och drygade, jag stannar till vid ett pocketställ. Ni vet ett sådant som dom säljer Lisa Marklunds däckare i prisgrupp J. Jag tvärstannar och börjar nynna på "Jag har en känsla att ikväll kommer alla få ligga..." och utbrister Haha skön bok, den heter " ALLA FÅR LIGGA".. Läser högt på baksidan för dom andra tjejerna... Jag och Linnea fastnar direkt och köper en varsin. Troligtvis veckans bästa köp, eller var säger du Linnea?
Alla får ligga : strategier i förförelsekonst för den moderna gentlemannen och kvinnan
Köp boken på:
http://www.bokus.com/bok/9789137135335/alla-far-ligga-strategier-i-forforelsekonst-for-den-moderna-gentlemannen-och-kvinnan/

Tips nr. 6 "Ibland är du bara fel soffa"

Henrik Fexeus som skrivit denna fantastiska bok menar på att vi människor är som soffor.. " du prövar dig fram, Du sitter, Du ligger, Du går hem, Du kommer tillbaka."
Genialiskt skrivet, för det är ju faktiskt det vi gör, man kan inte hitta den rätta personen i ditt liv eller någon du ska börja tycka om om du inte provar dig fram.. Är det här rätt typ för mig? Är denna "soffa" tillräckligt stark att ta emot mig när jag inte orkar mer och bara faller? När den bekväm att ligga i(med) ? Är det den här soffan jag vill kura ihop mig i när det är 20 minus ute? Ska denna soffan finnas med i mitt vardagsrum, mitt hus, mitt liv ett tag framöver eller var det bara ännu ett halvtaskigt provexemplar från Ikea som var skön att ligga i men var ganska obehaglig att mysa i?
En billig Ektorp soffa från Ikea?
Eller denna soffa för 30lax från EM?

Kanske är det så vi gör? Vi kanske går på krogen och letar efter en soffa... en del efter en billig men skön och en del efter en med kvalité?
/e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0