Självförtroende...

Rhodos 2009 träffade jag en tjej från Stockholm, det var sista kvällen, Sofie blev sjuk och fick gå hem vid halv ett... Jag och Stockholmsbruden stannade på bargatan till klockan 6 på morgonen... Jag fick lära mig mycket på de timmarna och det som imponerade mig mest med denna tjej var hennes självförtroende...
" Emelie, säg en kille som du tycker är snygg här inne?"
" haha varför ska jag göra det?!"
" Jo men bara gör det! "
" nej.. men jag vet inte"
" okej tjejen... såhär ligger det till när du ska ragga på någon bestäm dig VEM du ska ragga på först och sen tar du honom! "
" men skärp dig, menar du att jag bara ska peka ut en och du lovar att jag kan få honom? "
" Ja, det är klart? "
Hon sa det som om det vore det mest självklara i hela världen.. Skulle jag kunna få vilken kille jag ville? yeah right!
Vi härjade runt på bargatan hela natten och käkade pizza med några bartenderns när de slutat jobbet, kramade varandra hejdå och insåg att tyvärr kommer vi nog aldrig mer att träffa varandra igen.. Jag gick med en konstig känsla mot hotellet den kvällen... En blandning av ångest och lycka...

Nu ett och ett halv år senare saknar jag den där kvällen och den där tjejen... Hon var speciell, just för sitt självförtroende..
Majoriteten av oss tjejer har dåligt självförtroende, vi tror aldrig att vi räcker till. Vi är för långa, för korta, För smala för tjocka, för blyga, för gapiga... Jag skulle kunna fortsätta i evigheter..Ni förstår vad jag menar.
Sluta klaga på oss själva, vi är ju som vi blivit.. Jag skulle göra vad som helst för att vara kortare, men det går liksom inte. Jag kommer behöva leva med att vara lång tills jag dör.. Varför då inte sträcka på sig och vara stolt över det för det GÅR INTE GÖRA NÅGOT ÅT DET! Den personen du måste stå ut med hela ditt liv är du själv, den kroppen och personligheten du är. Var nöjd med dig själv, du kan inte bli någon annan..
Genom att du är nöjd med dig själv kommer du också få ett starkare självförtroende, inse att inget är omöjlig precis som tjejen på Rhodos. ännu ett exempel är väl håkan hellström, killen KAN INTE sjunga men likförbannat säljer han skiva efter skiva...
Allt går om man bara vill, satsa allt eller inget!
/e.
just det, tjejen på rhodos fick sin teknik att fungera, hon låg med den i särklass snyggaste killen på rhodos resten av sin vecka där nere...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0