De där hockeykillarna...

Hittade precis en ny grupp på FB " alla vi som tycker hockeypojkar är heta"... Det roliga med gruppen är att majoriteten som gillat gruppen är själva hockeypojkar... Inte undra på att ordet hockeybög har växt fram...
En evenemangs förfrågan " Ta på alla hockeyrumpor dagen!!"... Vad är det egentligen som gör så att hockey killar sticker ut i mängden, har sporten gjort dom till en sort för sig?

Med sorten för sig tror jag att ni vet vad ja menar, mycket muskler, mycket manligt, för mycket testostron, mycket homofobi, mycket språk, mycket sex, mycket lite förhållande, mycket öl, mycket snack, mycket skvaller,  mycket attityd och såklart mycket träning.
Vart kommer allt ifrån egentligen?
Ja har undrat så många gånger om hockeykillar verkligen är så kaxiga under all utrustning och muskler? Finns det personligheter som döljer sig under allt och som egentligen inte vill ha stämpeln " Tja jag är hockeykille och jag ligger bara jag får ny pinne.."..
För sorry killar det är så många ser er vilket ni vill eller inte, oseriösa kärringar som snackar massa skit!
"säg inte till nån att vi gjort något!"
" okej fine, om inte du gör det så..."
" Nej klart att jag inte gör det, vi tar det lite lugnt nu..."
2 dagar senare vet visst ett helt hockylag vad ni gjort....

rumpa.jpg

Okej, jag ska inte dra alla över en kam och jag tror faktiskt att det är FÅ av alla hockeykillar i vårt avlånga land som faktiskt beter sig såhär, men ni har trots allt fått stämpeln.. Sedan kan man ju såklart fråga sig om det är vi som dömer eller om ni får skylla er själva.. men trots era negativa sidor så faller vi likförbannat tillbaka på er.
Tro mig, vi gillar er ändå, för ni är vältränade, manliga och syns och tar plats... Precis som en hockeykille ska vara!

Kanske är min tur att gilla gruppen på FB och sluta klaga...
/e.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klcokrent:

"säg inte till nån att vi gjort något!"

"okej fine, om inte du gör det så..."

"Nej klart att jag inte gör det, vi tar det lite lugnt nu..."

:D

2010-11-16 @ 23:49:52
Postat av: grums ik

du har fattat grejen!!

2010-11-21 @ 01:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0