Vi tjejer faller som käglor..

Min älskade "storebror" (systers man) Bo frågade mig här om dagen " Emelie vad ser du i en kille? Vad är det första du tänker på och vad faller du för?"
Jag skulle tänka ut ett bra svar till fredag kväll då dom kommer hem från Oslo. Vad är ett bra svar då? Ska göra mitt bästa...

Är det bara jag som är lång eller ger alla tjejer en kille som är lång alltid ett litet plus i kanten? Jag gör det definitivt! En lång kille sticker ut i mängden, syns och ser ofta mer manlig ut, snyggt! Detta är självklart om man är i en stor folksamling. möter jag en kille på stan är det ofta stilen som jag kolla till på, en kille med snygg still gör så otroligt mycket!
Om vi senare går vidare i stadiet "lära känna varandra och sitta och snacka stadiet" det är ju först då det börjar bli intressant... En kille med speciella ögon, de behöver inte vara i en speciell färg eller så utan speciella fina ögon gör mycket! Man drar sig åt att kolla personen i ögonen hela tiden vilket oftast är positivt va? och om inte ögonen är jätte speciella har ni "dom där" blickarna... Dom går inte att beskriva, vissa har det, vissa inte... ni killar som har det, ANVÄND DET (!!!) vi smälter, tro mig! En annan sak ni killar kan är detta med leenden, ni lägger in dem precis när ni ska och dom sitter perfekt ( här rekommenderas inte att charma en tjej om du snusar och har gulbruna tänder) skippa då leendet....Även dialekter kan ha en stor faktor i om ni drar åt er uppmärksamhet... Detta krävs alltså för att få oss lite intresserade, låter väl inte så jättesvårt?

Få oss att falla,det är oftast svårare... det är nog väldigt individuellt för varje tjej, jag tänker absolut inte svara för flera tjejer eftersom jag vet att bara jag och mina vänner har olika syn på detta. Jag faller för killen med charmen, utan tvekan... Det är som att bli blind för allt dåligt och bara se en rolig gullig kommentar och ett leende som man kan döda för... Sen finns det även en annan typ av kille som Ida tjatat länge på att jag faller för... Den komplicerade krångliga killen, som ger en utmaning, som inte säger mycket... Kanske är det så... Oftast är det nog dessa killar som har blicken jag snackade om tidigare...
Skulle kanske kunna beskriva blicken som den här, fast på en människa och kille såklart!

Så trots allt kanske det stämmer att det är utsidan som ger insidan en chans...
/e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0