Fyller man 18, så gör man...


17.20" Emelie, drick för i helvete...kan bli pinsamt om du inte är full när vi kommer fram till festen..."
Vi satt igår hemma i Idas lägenhet, drack lite vi skulle på "hemligfest" Sandra hade ingen aaaaning om vart vi skulle, Michan var grinig för att hon inte fick följa med... Ida visste och hade jättekul åt att vi inte fick visste något. klockan tickade på jag och Sandra blir bara fullare och fullare, Ida skriker att vi måste åka, på med ögonbindel på båda två åker i bilen jag är hel med på vart vi är tills vi har kört runt 700 varv vid grusgropen på sörmon...sen var jag påväg mot hammarö....trodde jag iaf...efter ca 20 min bilfärd stannar vi... jag sliter av mig ögonbindeln, det första jag ser är en stor björk, vänder på huvudet och ser ett vitt hus...tankarna snurrar " VART FAAN ÄR JAG????"

19.00 " VARFÖR ÄR JAG VID GAMLA SKOLAN; VARFÖR ÄR PAPPAS BIL DÄR? OCH TESSAN BIL DÄR? VAD BLIIIIR DET" ( kontrollfreaket har noll koll!!!!!)
19.01 " Ja må hon leva, ja må hon leva"
Jag kommer i i dörren och möts av 50 kända ansikten som sjunger för mig,mamma, pappa, Sofie, Linnea,Michan Fredrik, John, Amanda, Jerker, Camilla, Haster, Jenny, Herman m.m. m.m. jag vet inte vart jag ska ta vägen! Vet inte om jag ska skratta eller gråta! Väljer trots allt att skratta och springa in full som ett svin och hälsa på alla... får i mig lite mat, springer runt lite till och pratar med folk, äter lite tårta, ännu mer sång då en kille som jag aldrig träffat lyckas lägga en spya över hela bordet... Full som jag är tänker jag inte på det.. Syster torkar och sen var det glömt...

Tidsuppfattning, noll! Present öppning!
Dax för momentet att öppna alla presenter, allt från kuksugrör till dyr champagne, TUSEN TACK FÖR ALLA PRESENTER!!!!

Vad är tid?
Kvällen forsätter lyckligtvis utan fler spyor och med massa dans och snack, en och annan skruvdragare, och laktosfri mjölk, en naken rumpa, en och annan bröst jämförelse, En tysk en dansk och en John eller?, Nya vänner, kära möten, en och annan kyss i hallen, lite nattmat, ännu lite mer dans och massor med champagne...

02.00 "Messy, kan du köra mig hem? Tack!"
Väl hemma i sängen däckar jag ganska fort..

10.00 " godmorgon, är du riktigt vaken än.....vaaattteeeeennnnn!!!!"
Vaknar, dricker vatten och tänker över kvällen... Vilka fantastiska vänner och familj jag har.. Jag kan inte vara mer lyckligt lottad. Så mycket omtanke och kärlek, har redan sagt det flera gånger, TUSEN TUSEN TACK ALLA NI SOM GJORDE MIN KVÄLL SÅ FANTASTISKT BRA!!! Ni är bäst!!
LOVE E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0