Otrohet..

Otrohet... hur fungerar sådan egentligen? Vart går gränsen för otrohet? kan man någonsin förlåta? kan man någonsin glömma? törs man lita på personen igen? Törs man lita på någon man älskar igen? Skulle jag kunna göra så mot någon?

I några dagar har jag funderat kring detta och fick tummen ur att skriva då jag fick frågan " om ni tjejer t.ex. är på krogen och en kille kommer fram och snackar med er och stöter på er, hur förhåller ni er då? "... Självklart satte min cp tänkar hjärna igång att fundera på detta, men jag kom inte fram till något bra utan frågade mina kära vänner och vi kom tillslut fram till " jag skulle ALDRIG göra något med killen som stöter på mig, MEN jag tycker självklart att det är smickrande att någon mer än min pojkvän tycker att jag ser bra ut... och om en trevlig kille då kommer fram och sätter sig och snacka och drar någon halvtaskig raggningsreplik är väl inte det hela världen.. eller?"
Är det otrohet om jag blir glad för att en kille ger mig en komplimang? Vart går gränsen? är det vid en kyss? ett ligg? en kram? helt enkelt olika för varje person? Om man skulle våga lita på personen igen och förlåta den är nog också beroende på situationen, jag som är så förbannat långsint skulle nog ha svårt att glömma och våga lita på personen igen... Våga lita på någon igen och älska någon igen måste man nog för sitt eget bästa.. jag då, man ska aldrig säga aldrig, men jag skulle inte förlåta mig själv om jag sårat en person jag verkligen tycker om.. otrohet går ju emot hela formen av förhållande.. som sagt man kan inte både ha och äta kakan... Välj liv och lev efter det..

Såra aldrig någon du älskar med mening, för du kan inte förlåta dig själv när du sedan ångrar dig...
"För man saknar sådant man inte har och man saknar inte sådant man har" -L.w.

/e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0