Vissa gillar att bjuda på sig själva...

Har ni någon fantastisk underbar vän som brukar bjuda på sig själv? Om ni inte har det såå borde ni verkligen skaffa en direkt.. Jag har flera stycken faktiskt.. men den allra allra bästa av dom är min Ida! Idag hände en liten incident utanför skolan... Ida dog nästan av smärta, Emelie och Sandra av skratt...
Ni vet gruppen " HAHAHHAHHAHHAA....oj slog du dig?" Detta var verkligen en sådan händelse...
klockan är ca. 12.56..buss nr. 6 kommer borta från polishuset... Tror ni att vi SKA hinna med den? ABSOLUT! Jag i klackskor, Sandra i BRA skor och utan väska och sen kom ju Ida med en JÄTTETUNG väska!! vi springer som idioter i hopp om att hinna med, borta vid busskuren står våra kära klasskamrater Kalle och Albin och skrattar åt oss... Vi rusar nerför backen och då händer det som inte får hända... Idas väska tar sig en egen liten sving med Ida och hon faller hejdlöst och tittar närmare på asfalten... Hela höften var blodig och handen heeelt uppskrapad, jag som god vän skrattar tills jag inte får luft... förlåt hjärtat, men det såg lite kul ut..Det tyckte nog Kalle, Albin, Busschauffören, Tilda, alla elever i skolan och framför allt killen i räddningstjänstbilen som stod på bussfickan..  Mannen i räddningstjänstbilen vid namnet Henrik Kindberg rullade fram bilen och frågade hur det hade gått... Ida svarade väl att det inte var sådär jättebra.. Okej men tjejer vart ska ni? in till stan.... Okej men hoppa in i bilen så kör jag er! okej, tack! Vi glider in på torget i en räddningstjänstbil tillsammans med brandinspektör Kindberg... Tackar så mycket för skjutsen och beger oss mot apoteket i mitticity...
In på apoteket " Hej, vi behöver hjälp med ett sår... att tvätta rent det, har ni något bra?" " OJ som du ser ut gå in på toaletten här och försök tvätta rent det med vanligt vatten först"... Ida går in på toa och kommer snart ut igen " Emelie kom och hjälp mig det sitter fast en sten i handen, jag klarar inte av att ta ur den.. Jag går in till henne inne på toa, börjar pilla bort stenen då Ida säger " Emelie jag mår illa, tror jag sätter mig ner " 1 min senare " Emelie jag tror jag svimmar snart..." " Nej Ida Grönberg nu skärper du dig! Jag har snart fått ur stenen..."  Ida med sin allra gladaste röst " haha Emelie nu svimmar jag!" PANG!! så svimmade hon, jag lyckas på något konstigt sätt hinna få tag i henne.. ropar lite försiktigt med en lealös Ida över mig... " eeeh kan nån hjälpa mig hon har svimmat?!?!!" ingen hör mig... skriker tillslut " HJÄLP NÅN HON HAR SVIMMAT!!!!!" Sandra kommer in i en jäkla fatr tillsammans med apotekspersonalen... Apotekspersonaen tillkallar väktarna eftersom dom kan lite om sjukvårt tydligen.. Efter att Ida har gråtit lite och varit heeeelt borta så klarar hon att svara på vem hon är. Då kommer två väktare in på toaletten och ska prata med henne och hjälpa henne, två riktigt schyssta killar som skojar och pratar,hjälper oss att tvätta sår och sätta på plåster... Efter mycket om och men tackar vi för oss och beger oss mot rulltrappan i mitticity...på Waynes sitter Kalle och Albin och råååågravar... Förlåt Ida, men det gjorde jag med! ;)
Minst sagt händelserik halvtimme, när vi sitter på espresso house utbrister Ida, Ja men jag gillar ju iaf att bjuda på mig själv!... TACK gumman för att du gör det, men ibland får du gärna begränsa dig lite ;)
/e.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man hittar sitt namn på de mest oväntade ställena...Det verkar som att vurpan utanför skolan resulterade i mer än bara blodvite...hoppas att allt gick bra trots allt...hälsningar Henrik

2010-10-04 @ 15:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0