håller människor på att förvandlas till skal?

Björn Skiffs har gjort en låt " Det blir alltid värre framåt natten, bort från alla ljusen alla skratten..." Det stämmer verkligen.. har du någonsin tänkt på det?
Dagtid, du vaknar, upp till skolan jobb träffar alla kompisar spelar med att du är så glad jag saknar inget i mitt liv! Medan du kanske har en sjuk syster, en döende mormor, en mamma som dricker för mycket sprit, en pappa som slår dig, en kompis som glömt bort dig, en pojkvän/flickvän som är otrogen... Alla har någon form av story innanför det där skalet som vi går runt i hela dagarna... Männskligheten har förvandlats till en skalman! De allra flesta klarar det fint till en viss gräns då kan inget skal i världen  orkar hålla allt... Mitt skal har brustit en gång, det var en hemsk känsla som inte går att beskriva.. efter att ha proppat allt allt allt inom sig brister det och man blir totalt förstörd... kroppen orkar inte, huvudet orkar inte, människorna runt dig orkar inte.. framför allt själva du orkar inte mer..
Konstigt nog orkar man ju fylla skalet med ganska mycket innan det spricker... Varför då? Jo, jag tror att du orkar så sjukt länge för att när du kommer hem från skolan, vännerna har gått hem, mamma har somnat i sin säng och du är helt ensam... då släpper du, tårarna rinner och du tänker och tänker och tänker... Jag gör iaf det, som melissa Horn skrivit " Jag önskar att jag var en sådan som inte tänker alls..". Jag håller verkligen med henne för tänkandet när du kommer ur skalet på kvällen det är DET som gör mig galen.. Tänk om jag gjort så..? Varför svarade han inte när jag skrev..? Varför skriver han inte godnatt? Skolan, helvetes jävla skolarbete! fan glömde det, kommer mamma vara sur på mig imorgon nu? Är det rätt att sälja min häst till våren? Vad vill jag med mitt liv? Jag vill inte vara singel längre...eller? Hur kommer det egentligen gå med pappa och all hosta?  m.m. m.m. efter allt tänkande orkan man förhoppningsvis somna och vakna nästa dag, ta på sig skalet och gå till skolan...
Vad ska man göra åt detta??!
Skalet? tveksamt.. det enda man kanske kan göra är att dela med sig av tyngden i sitt skal till någon som just nu bär på ett lätt... Tänkandet tror jag inte går att göra något åt... bara önska " att jag var en sådan som inte tänker alls!"...
" två skalbaggar i en grusgrop...."
När skalet känns som tyngst, och det är som värst framåt natten.... så finns jag där för de som behöver och känner att de skulle göra samma sak för mig <3
Love/e.

Kommentarer
Postat av: Vanilla

Det är tur att man har vänner :)

2010-09-27 @ 23:52:48
URL: http://absolutvanilla.blogg.se/
Postat av: lilly

emleie, du skriver så sjukt jävla bra! du är mitt ljus, du vet vart jag finns! <33

2010-09-28 @ 07:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0